Rabu, 11 November 2009

Preity Zinta masuk Harvard

MUMBAI: Aktres terkenal Bollywood, Preity Zinta, kini bersiap sedia untuk meningkatkan lagi pengetahuannya apabila mendaftar diri bagi mengikuti kursus dalam bidang perundingan dan pengurusan perjanjian di Universiti Harvard bulan depan.

Pelakon yang disifatkan bijak dan berpendidikan tinggi itu sudah mempunyai ijazah sarjana dalam bidang psikologi jenayah tetapi berkata beliau tidak terkilan untuk ‘meninggalkan’ bidang lakonan untuk sementara bagi melanjutkan pelajaran.

Laman web totalfilmy.com melaporkan Preity yang menghabiskan banyak masa di Amerika mahu menggunakan suasana itu untuk menimba ilmu dan melakukan sesuatu yang lebih produktif.

“Sebenarnya saya tidak menyangka permohonan diterima dan berasa amat teruja dengan kursus yang ditawarkan ,” katanya.

Walaupun terkenal sebagai pelakon, Preity mempunyai cita-cita untuk mencapai kejayaan dalam bidang perniagaan dan sentiasa berusaha membahagikan masa antara kedua-dua bidang.

“Saya mendapat beberapa tawaran untuk berlakon filem tetapi tidak dapat memberi komitmen dan masih menunggu watak lebih mencabar berbanding filem lakonan saya sebelum ini,” katanya. - Agensi

sumber: Berita Harian

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...